آموزش زبان بدن

کتاب تصویری که در مقابل شما است معتبرترین و کامل‌ترین کتاب تصویری زبان بدنی است که می‌توانید تهیه کنید! چرا که از بهترین الگو‌ها استفاده شده و از برترین منابع اطلاعات دسته بندی شده‌اند تا شما بتوانید به بهترین شیوه ممکن استاد بدن خودتان شوید.
این آموزش به گونه‌ای طراحی شده‌ است تا جنسیت و سن شما اهمیتی نداشته باشد! در حقیقت تمرکز بر روی انسان بودن و طبیعت آن است به همین واسطه این دوره مناسب همه افراد است.

این فرصت را از دست ندهید و وارد این مسیر شوید
بهترین نسخه شما در انتظارتان است.

 

توضیحات

انگلیسی با زیرنویس پارسی
74 دقیقه
ویدیویی
قابلیت دانلود یا تماشای آنلاین

زبان بدن چیست؟ 

ممکن است گمان کنید که زبان اصلی شرکت یا مجموعه شما، زبان فارسی است، اما اشتباه می‌کنید. بیشترین زبانی که به آن زبان صحبت می‌شود، آنی نیست که با کمک آن صحبت می‌کنید.
اولین زبانی که نیاز به یادگیری آن داریم زبان بدن است و شما نیاز دارید توجه بیشتری به آن بکنید.

زبان بدن چیست؟ افسانه است یا واقعیت؟ چیزهایی که در مورد زبان بدن شنیده‌ایم، واقعاً تا چه اندازه حقیقت دارند؟ اینکه یک نفر گوشش را بخاراند یا دست‌هایش را به کمرش بزند، همیشه یک معنی دارند؟

elon musk

اولین زبانی که نیاز به یادگیری آن داریم  زبان بدن است و شما نیاز دارید توجه بیشتری به آن بکنید. پس باید بدانیم زبان بدن چیست؟

زبان بدن به مجموعه‌ی رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی اطلاق می‌شود که در آن فرد بدون صحبت کردن قادر به انتقال پیام و برقراری ارتباط با دیگران است. همچنین به انواع شکل‌ ارتباط غیرکلامی یا رفتاری می‌گویند که شخص از راه رفتار بدنی خود، بی‌آنکه صحبتی بکند با دیگران به‌طور مستفیم یا غیرمستقیم ارتباط برپا کند. این رفتار می‌تواند مربوط به وضعیت و احوال اجزا بدن (محل قرار گرفتن دست‌ها، پاها نحوه نشستن، ایستادن، راه رفتن، خوابیدن)، ژست‌ها(حالت‌ها، اطوارها، اداها)، حرکات و اشاره‌های بدنی، جلوه‌های هیجانی صورت و حرکات چشم‌ها باشد.

یادگیری تکنیک‌های زبان بدن باعث می‌شود که ما در ارتباطات غیرکلامی خود که بخش عمده‌ای از ارتباطات ما را تشکیل می‌دهند، توانمندتر شویم و با استفاده بهینه از این تکنیک‌های زبان بدن می‌توانیم در ارتباطات و مذاکرات خود بهتر بدرخشیم.

با تسلط به این مهارت درک ذهنی افراد دیگر و آنچه منظور آن‌ها است پیش از آنکه چیزی را به کلام آورده باشند ممکن خواهد بود که این امر در ارتقای ارتباطات فردی و اجتماعی شخص مؤثر خواهد بود. با استفاده از این مهارت شخص قادر خواهد بود به‌طور غیرمستقیم بر دیگری تأثیر بگذارد یا بتواند درک کند که او در پس ذهنش چه فکر می‌کند. مهارت درک اشارهای بدن دیگران، با ذهن خوانی [که ایده‌ای شبه‌علمی است] فرق دارد

تابه‌حال به این موضوع دقت کرده‌اید که وقتی می‌خواهید در مهمانی یا مراسمی با فرد جدیدی آشنا شوید، اولین پیام‌هایی که جابجا می‌شود از طریق زبان بدن است؟

فرض کنید می‌خواهید با فردی ارتباط برقرار کنید، ابتدا به زبان بدن او توجه می‌کنید، به طرز ایستادن او و حالات چهره‌اش دقت می‌کنید که آیا عصبانی است یا خوشحال؛ سپس تصمیم می‌گیرید که چطور جلو بروید و ارتباط را شروع کنید، مثلاً این که اگر از حالت چهره فرد متوجه شدید که خوشحال است، می‌توان گفتگو را به سمت این برد که کمی شادتر باشد.

اما وقتی از حالات چهره و زبان بدن او متوجه شدید که او آدم جدی و عصبانی است احتمالاً در استفاده از طنز در گفتگو کمی حساس‌تر می‌شوید و گفتگو را رسمی‌تر ادامه می‌دهید. البته باید به این نکته هم توجه کنیم که یادگیری زبان بدن باعث می‌شود که بتوانیم در رفتار خودمان هم دقیق‌تر شویم.

ما می‌توانیم با یادگیری زبان بدن، پیام‌های بهتری را در روابط کاری و اجتماعی خود ارسال و دریافت کنیم. به بیان بهتر وقتی زبان بدن را یاد می‌گیریم، می‌توانیم کنترل بیشتری روی پیامی که می‌خواهیم ارسال کنیم داشته باشیم و پیام‌ها و رفتارهای دیگران را بهتر شناسایی کنیم. مثلاً می‌توانیم با یادگیری این اصول و قواعد در هنگام صحبت با تکنیک‌های زبان بدن، کلام خود را تأیید کنیم که این کار در اثربخشی کلام و نفوذ بیشتر آن، تأثیرگذار است.

آنچه بیان نمی‌کنید، از آنچه بیان می‌کنید مهم‌تر است!

زبان بدن معمولا به صورت ناخودآگاه توسط افراد فرستاده می‌شود و چند رکن اصلی دارد که این ارکان در زیر آمده است.
حالت بدن: ساختار کلی بدن که نمای مشخصی دارد.
جهت بدن: زاویه‌ای که بدن قرار گرفته است.
جنب و جوش بدن: تمام حرکاتی که بدن از خود بروز می‌دهد.
ایستاندن: حالتی که یک انسان می‌ایستد.
حرکات اعضای بدن: حرکاتی که بازوها، دست‌ها و پاها انجام می‌دهند.
حالت چهره: تغییراتی که در اعضای صوت رخ می‌دهد.
چشم‌ها: حرکات چشم و تعداد دفعاتی که پلک می‌زند.
لمس: لمس کردن و فضایی که هرشخص در فاصله با بقیه برای خود مشخص می‌کند.
صدا: لحن و تن صدا و همچنین سرعتی که شخص در گفتن عبارت‌ها به کار می‌گیرد.

در هر دیدار، قبل از اینکه سخنی بگوییم یا حرفی بشنویم، رفتار و حالات طرف مقابل را می‌بینیم. وقتی در یک جمع برای اولین بار فردی را ملاقات می‌کنیم، دوستی یا دشمنی آن‌ها یا احتمال صمیمی شدن با آن‌ها را از روی آنچه می‌بینیم، قضاوت می‌کنیم.

امروزه بیشتر محققان حوزه مهارت‌های ارتباطی، بر این امر توافق نظر دارند که:واژه‌ها و کلمات عمدتاً برای انتقال اطلاعات هستند، درحالی‌که زبان بدن برای ارائه نگرش‌های شخصی است که در برخی موارد نیز از آن به عنوان جانشین پیام‌های شفاهی استفاده می‌شود!
به‌عنوان‌مثال یک زن می‌تواند با نفوذ نگاهش نگاهی به مرد بیندازد که او را قبض روح کند؟ شخص ماهر با گوش دادن به صدای افراد باید بتواند تشخیص دهد که او چه حرکتی می‌خواهد انجام دهد و حتی با مشاهده حرکات شخص، زبانی که می‌خواهد با آن صحبت کند را پیش‌بینی نماید.

 

زبان بدن چگونه احساسات و افکارمان را افشا می‌کند؟

وضع عاطفی ما از طریق زبان بدن منعکس می‌شود. هر حرکت، یک کلید ارزشمند برای درک عواطف هر شخص است. بگذارید یک مثال برای روشن شدن مطلب برایتان بیان کنم:

مرد چاقی که نگران اضافه وزنش است، در بیشتر اوقات، غبغب خود را می‌کشد و یا زنی که نگران چربی‌های اضافه پهلویش است، مدام پیراهنش را به سمت پایین صاف می‌کند.

کسی که احساس ترس یا تدافعی بودن می‌کند ممکن است دست‌به‌سینه بنشیند یا پایش را روی پایش بیندازد یا هر دو کار را با هم انجام دهد.
کلید خواندن زبان بدن این است که ضمن گوش دادن به آنچه دیگران می‌گویند و توجه کردن به شرایط صحبتشان، بتوانیم وضعیت عاطفی آن‌ها را درک کنیم. این کار به ما کمک می‌کند تا حقیقت را از دروغ تشخیص دهیم!
اما زبان بدن پیچیده‌تر از این است که با دانستن چند نکته بتوان رفتار طرف مقابل را بررسی کرد. برای پی بردن به زبان بدن معمولاً باید چند حرکت و رفتار را هم‌زمان با هم بررسی کرد تا به درستی بتوان زبان بدن را تشخیص داد.

پروفسور آلبرت محرابیان (Albert Mehrabian) استاد دانشگاه UCLA و کارشناس موضوعات روانشناسی با رویکرد ارتباطات کلامی و غیرکلامی که از یک خانواده ارمنی در ایران متولد شده است در تحقیقات خود به موضوع بسیار جالبی رسیده که افرادی همچون برایان تریسی نیز در کتاب‌های خود به آن استناد کرده‌اند.
او در بررسی‌های خود نشان داده که میزان اثرگذاری ارتباطات ما از 3 قسمت کلی تشکیل شده است.
1- کلام
2- لحن صدا
3- زبان بدن

همان‌طور که می‌دانید بیشتر سخنرانان، متخصصان و افراد، تمرکز خود را بر روی کلام می‌گذارند و توجه کمتری به لحن و زبان بدن خود دارند درحالی‌که در این تحقیق نشان داده شده که کلام کمترین میزان اثرگذاری را دارد و سهم آن فقط 7٪‌ از ارتباطات است درحالی‌که لحن صدا 38 درصد از اثرگذاری در ارتباطات را شامل می‌شود و 55 درصد باقی مانده نیز سهم زبان بدن خواهد بود!
این اعداد واقعاً متحیرکننده هستند! یعنی یک سخنران یا مدرسی که پشت میز می‌نشیند و با لحن یکنواختی فقط حرف می‌زند فقط 7 درصد از توان کل خود برای اثرگذاری را مورد استفاده قرار داده و این واقعاً فاجعه است؛ زیرا بسیاری از افراد نه فقط مدرسان در ارتباطات خود این عوامل را نادیده می‌گیرند.
یعنی برای جمع‌بندی می‌توانیم بگوییم:

1- کلام 7 ٪
2- لحن صدا 38 ٪
3- زبان بدن 55 ٪

تا اینجا فهمیدیم که زبان بدن چقدر مهم است و باید همواره به آن توجه کافی داشته باشیم تا در تمام زمینه‌های زندگیمان موفق شویم و بتوانیم با افراد دیگر ارتباط برقرار کنیم و البته آن ها را بهتر درک کنیم. از جمله همکاران و شریک زندگی و دوستانمان را. برای آنکه در تمام معامله‌ و قرار‌های کاری و صد البته عاطفی به بهترین شکل حضور پیدا کنیم باید زبان بدن را به خوبی فرا بگیریم.

موفق‌ترین افراد!

موفق‌ترین و تاثیرگذار‌ترین افرادی که در دنیا و تاریخ می‌شناسید، از جمله سیاسیون، ورزشکاران، هنرمندان و کارآفرینان از زبان بدن خاصی برخوردار هستند. همه آن‌ها بصورت دقیق و کاملی بر بدنشان کنترل دارند و به این شیوه به خواسته‌های خود دست پیدا می‌کنند! آن‌ها دقیقا می‌دانند چطور و چگونه درخواستشان را اعلام کنند و نتیجه بگیرند! چرا که به خوبی قدرت زبان را درک کردند و می‌دانند چگونه در راه مورد نظرشان آن را خرج کنند

.

حالا زمان آن رسیده تا شما به عنوان یک انسان موفق، به موفقیتی بیشتری دست پیدا کنید و وارد مسیری جدید از رشد فردی شوید. در آموزش زبان بدن شما یاد میگیرید که دقیقا زبان بدن چیست و چگونه استاد بدن خودتان شوید! به این موضوع آگاه می‌شوید که هر رفتار و حرکت بدنی چه معنای دارد و چگونه دیگران را با خود همراه کنید.

کار شما چیست؟ در چه زمینه‌ای فعالیت دارید؟
هرکس از هر جایگاه، با هر مقدار قدرت، شهرت، ثروت و خودشناسی؛ باید حتما و بصورت کامل زبان بدن را بشناسد و از این نیرو در پیش‌برد اهدافش استفاده کند و هر روز شاهد رشد بیشترش باشد. فراموش نکنید که از هر جایگاه و با هر نوع فعالیتی! به عنوان یک مدیر؟ در جایگاه یک مدرس؟ به عنوان یک هنرمند؟ و یا کارآفرین؟ در هر صورت شما باید استاد بدن خودتان شوید تا بتوانید به بالاترین میزان خود دست پیدا کنید

ارزش این آموزش و محتویات آن
این کتاب تصویری که در مقابل شما است معتبرترین و کامل‌ترین کتاب تصویری زبان بدنی است که می‌توانید تهیه کنید! چرا که از بهترین الگو‌ها استفاده شده و از برترین منابع اطلاعات دسته بندی شده‌اند تا شما بتوانید به بهترین شیوه ممکن استاد بدن خودتان شوید.

خانم هستید؟ یا آقا؟ چند‌سال دارید؟
این آموزش به گونه‌ای طراحی شده‌ است تا جنسیت و سن شما اهمیتی نداشته باشد! در حقیقت تمرکز بر روی انسان بودن و طبیعت آن است به همین واسطه این دوره مناسب همه افراد است.

این فرصت را از دست ندهید و وارد این مسیر شوید
بهترین نسخه شما در انتظارتان است.

محتوای کتاب تصویری:

کتاب تصویری زبان بدن

۱. فرمانده صحنه‌ها باش!

خصوصی
محتوای این درس فقط به خریداران نمایش داده میشود . برای دسترسی کامل به محتوای دوره آن را خریداری کنید.
۲. زبان بدن، ابرقدرت تو

خصوصی
محتوای این درس فقط به خریداران نمایش داده میشود . برای دسترسی کامل به محتوای دوره آن را خریداری کنید.
۳. الگوی اول

خصوصی
محتوای این درس فقط به خریداران نمایش داده میشود . برای دسترسی کامل به محتوای دوره آن را خریداری کنید.
۴. تجربیات یک استاد کارکشته!

خصوصی
محتوای این درس فقط به خریداران نمایش داده میشود . برای دسترسی کامل به محتوای دوره آن را خریداری کنید.
۵. چند تکنیک خاص

خصوصی
محتوای این درس فقط به خریداران نمایش داده میشود . برای دسترسی کامل به محتوای دوره آن را خریداری کنید.
۶. الگوی دوم

خصوصی
محتوای این درس فقط به خریداران نمایش داده میشود . برای دسترسی کامل به محتوای دوره آن را خریداری کنید.
۷. جمع بندی و آغاز اجرا

خصوصی
محتوای این درس فقط به خریداران نمایش داده میشود . برای دسترسی کامل به محتوای دوره آن را خریداری کنید.
   همین الان ثبت نام کن